High-end op grote hoogte

Vanuit het Warenhuys in Waardenburg zijn we ook projectleverancier van keukens, sanitair en tegels voor andere ontwikkelaars. Bijvoorbeeld voor het project The Muse of Rotterdam, waar ontwikkelaar Wilma Wonen een high-end appartementencomplex bouwt.

‘Eerlijk is eerlijk, het is fantastisch’

Wouter

Ping!’ De lift gaat open op de 23e etage. Bij de penthouses welteverstaan. “Moet je nou eens kijken”, zegt Wouter. “Wat een uitzicht”. Eerlijk is eerlijk, het is fantastisch. De appartementen kijken uit op de oude binnenstedelijke Wijnhaven en hebben uitzicht op de Maas, de Rotterdam en de Erasmusbrug. Aan de andere kant is er uitzicht op de Markthal. “Kan slechter hè?”

Wouter van Someren is Manager Verkoop & Marketing bij Wilma Wonen en is al vanaf het begin betrokken bij het project. “We wilden hier echt iets onderscheidends neerzetten voor Rotterdamse begrippen. Niet alleen qua vorm, maar ook in kwaliteit. Het zijn bijvoorbeeld alleen maar koopappartementen in het midden en hogere segment. Met dit complex wilden we koopkrachtige stellen de stad in trekken. Dat is gelukt.”

'Bij een hoog segment hoort een bovengemiddeld afwerkingsniveau'

Peter

One-stop-shop
Bij een hoog segment hoort een bovengemiddeld afwerkingsniveau. Wilma wilde voor haar kopers een one-stop-shop selecteren voor de keuze van keuken, sanitair en tegels. “Er zijn maar weinig showrooms in Nederland die het volledige pakket bieden. En dan ook nog eens met kwaliteitsmerken. Bij het Warenhuys van Van Wanrooij is dat mooi in balans. Ik kende de showroom al via andere projecten. Toen we gingen kijken was het gevoel gelijk goed. Het straalt kwaliteit uit. Het voegt echt iets toe aan de totale klantbeleving. Over de afstand naar Waardenburg heb ik nooit iets gehoord. Mensen vinden het vooral prettig dat ze niet van hot naar her hoeven.”

Opnieuw co-maker
Als acquisiteur is Peter Westeneng van het Warenhuys trots op het feit dat veel opdrachtgevers de showroom in Waardenburg weten te vinden. En natuurlijk is ook hij trots op de samenwerking met Wilma Wonen. “Dit is het eerste project, maar hiernaast is Wilma al met de tweede fase bezig. Een aansluitende toren van 116 meter hoog: CasaNova. Ook hier zijn wij als co-maker geselecteerd. We hebben als bedrijven een beetje hetzelfde DNA. Dat werkt heel prettig. De lijnen zijn kort en de communicatie is strak. Als er problemen zijn, dan spreken we dat uit en lossen we het op.”

Scoren in klantbeleving
“Zo’n vier weken na de start van de verkoop in oktober 2016 stonden de eerste kopers al in de showroom, vertelt Peter. “Klantbeleving staat bij ons centraal. Dat heeft ertoe geleid dat we alle badkamers, sanitair en tegels hebben geleverd. Zo’n 80 van de 94 kopers hebben we kunnen bedienen met een keuken op maat. Mensen hebben echt voor hoge kwaliteit gekozen. Bovendien scoorden we ver boven de 8 in de klantbeleving. Het matcht dus goed.”

 

'Zo'n 80 van de 94 kopers bedienen we met een keuken op maat'

Peter

Maatwerk
“Dat leveren van maatwerk, dat trok onze aandacht”, zegt Wouter. “We wilden kopers niet opschepen met standaard projectkeukens en -badkamers. Deze mensen hebben iets te besteden en moeten ontzorgd worden. Ze zijn op zoek naar inspiratie. Nu de afbouw bezig is, zie je dat iedereen een andere stijl heeft gekozen. Ik vind het fijn om te zien dat we met Van Wanrooij aan al deze klantwensen hebben kunnen voldoen.

Nog even genieten
Als het buiten droog is nodigt Wouter Peter uit op het balkon om van het uitzicht te genieten. “Het is niet zomaar een balkon. De omranding is volledig van glas, zodat je ook van binnenuit kunt genieten van het uitzicht.” Peter aarzelt even. “Best hoog met dat glas”. Gebroederlijk kijken ze uit over de stad en schudden elkaar daarna de hand. “Op naar de volgende toren Peter!”