Een functie als Servicemedewerker Woningbouw bij Van Wanrooij is leuker dan je denkt. Maar wat maakt het werk zo interessant? We houden teamleden een spiegel voor.

In de spiegel zien we..

“..Frans van de Wiel. Ik werk sinds 2019 op de serviceafdeling bij Van Wanrooij. Voorheen werkte ik als servicemedewerker in de retail met 24-uurs bereikbaarheid. Bij Van Wanrooij kreeg ik de kans om mensen te helpen die na de oplevering nog aandachtspunten hebben aan hun nieuwe huis. Dat vind ik leuk om te doen, want iedere melding is anders en je kunt iemand echt weer blij maken.”

De kracht van de servicemedewerker..

“..is dat je aan het eind van de rit moet zorgen dat klanten hun nieuwe woning met een goed gevoel bewonen. Van Wanrooij doet er alles aan om woningen zonder opleverpunten op te leveren, maar helaas lukt dat niet in alle gevallen. Daardoor spreek ik soms mensen die niet tevreden zijn. Aan mij de taak om rustig te blijven, de feiten te checken, garanties na te lopen en een mogelijk probleem zo goed mogelijk op te lossen.”

Het belangrijkste is..

“..om tempo te maken. Ik probeer altijd in het hoofd van de koper te kijken. Ze hebben veel geld betaald voor hun nieuwe huis en hebben er vaak lang op gewacht. Als er dan nog puntjes zijn, dan moeten we die snel oplossen. Dat voorkomt een ‘nare nasmaak’ aan het eind van de rit.”

Een werkdag..

“..is veel diverser dan je denkt. Je hebt klantcontact, regelt de planning met monteurs, overlegt intern wat te doen bij complexe zaken en houdt de afhandeling van de serviceverlening in de gaten. Nog even de klant nabellen of hij tevreden is en dan kun je zo’n melding met een goed gevoel afsluiten.”

Het werk doen we hier..

“..steeds efficiënter. Zo hebben we net een nieuw systeem waarin we met onze monteurs en leveranciers digitaal samenwerken. Dat betekent dat we geen opdrachtbonnen meer hoeven te maken, dat iedereen inzicht heeft in de planning en dat de status van de melding op locatie via een tablet te beheren is.

Mijn nieuwe teamgenoot..

“..moet iemand zijn die rustig is en prettig in de omgang. Door gestructureerd te werken en afspraken op te volgen kunnen we elkaars werk eenvoudig overnemen. En als je een beetje affiniteit hebt met de bouwwereld kom je al een heel eind. Je krijgt hier voldoende tijd om jezelf de basiskennis van de bouw aan te leren. En hier op kantoor in Geffen zijn genoeg collega’s die graag helpen.”

Dát maakt Van Wanrooij..

“..een mooi bedrijf om voor te werken. Ik ben hier met open armen ontvangen en voel me na een jaar al onderdeel van het familiebedrijf. De directie is betrokken en zit kort op de bal. Je kunt hier alles vragen en dat vind ik fijn werken. Dat persoonlijke contact is voor mij een groot pluspunt.”

Kijk je ook weleens in de spiegel en vraag je jezelf af: zit ik nog wel op de juiste plek? Check onze vacatures voor Service Medewerker Woningbouw of Teamleider Service Woningbouw en ontdek of werken bij Van Wanrooij iets voor jou is! Onze P&O-collega Lyanne kan al je vragen beantwoorden. App naar 06-51307250 of bel 073-735340648.