Bij Van Wanrooij vinden we het belangrijk dat je plezier hebt in je werk. Met collega’s, maar ook vakinhoudelijk. Om daar een beeld bij te krijgen vragen we onze collega’s: Wat maakt je vak leuk? Met deze keer in de hoofdrol: servicemedewerker Dennis. Hij is werkzaam bij ons keuken, badkamer en tegel warenhuys in Waardenburg.

Passie

“Op m’n achttiende rolde ik als hovenier de wereld van de keukens in. Ik had geen ervaring, maar wilde wel graag meer met m’n hoofd doen dan met m’n handen. Op het gebied van orderverwerking, planning, opleveringen en klantenbeheer leerde ik door de jaren heen de kneepjes van het vak. En zo is mijn passie voor keukens ontstaan.”

Humor werkt

“Wat ik gaandeweg ook leerde is dat humor werkt. Het is denk ik één van m’n kwaliteiten. Niet dat ik de lolbroek uithang, maar een grapje breekt het ijs en zo schep ik vertrouwen bij mijn klanten. Dat gecombineerd met overtuigingskracht, afspraken nakomen en zaken snel oplossen maakt het werk leuk. Zo krijg ik hopelijk bij veel mensen weer een lach op het gezicht.”

Buurten

“Typerend aan de manier waarop ik hier terecht ben gekomen is de open houding van Van Wanrooij. De sollicitatie was eigenlijk meer buurten met een bak koffie dan een zenuwslopende ondervraging. Toen ik door de showroom liep dacht ik: hier wil ik werken. Alles straalt kwaliteit uit. We kwamen er al snel achter dat we goed bij elkaar passen. ”

Kroon

“En zo ben ik na 2,5 jaar in het Warenhuys uitgegroeid tot spin in het web op de serviceafdeling. Iedere dag is het schakelen met klanten, leveranciers, monteurs, opdrachtgevers en collega’s. Dat maakt de functie uitdagend. Ik denk in mogelijkheden en zet het klantbelang altijd voorop. Klanten zijn bij de aankoop van een keuken altijd heel enthousiast, maar de laatste puntjes bij het plaatsen zijn ook heel belangrijk. Dat positief afsluiten is voor mij de kroon op het werk.”

Van achter naar voren

“Mijn ambitie is om nog een keer naar de orderverwerking ‘terug te gaan’. Mijn kwaliteiten komen daar denk ik goed van pas. Ik heb nu veel ervaring met hoe we zaken aan het eind van het proces oplossen. Die kennis is ook nuttig aan de voorkant bij de orderverwerking. Bij Van Wanrooij zijn er mogelijkheden om zo’n stap te maken. Kwaliteiten op de juiste plek inzetten, daar zijn ze hier wel van.”

Waardering

“Die open blik maakt Van Wanrooij een écht familiebedrijf. We gaan hier gemoedelijk met elkaar om en er wordt snel gehandeld. En omdat het bedrijf niet zo massaal is, ben je allesbehalve een nummer. We zijn een team. Ik word overal bij betrokken en daarmee krijg je het gevoel dat je ertoe doet. Niet alleen als medewerker, maar ook als persoon. Dat is voor mij veel waard.”

Wil jij net als Dennis in de wereld van de keukens en sanitair rollen of heb je al ervaring in dit vakgebied? Check onze vacature voor servicemedewerker en ontdek of werken bij Van Wanrooij iets voor jou is! Onze P&O-collega Marly kan al je vragen beantwoorden. Bel: 0418-556648.