De online keuzetool: kies, klik, klaar

Processen verbeteren en optimaliseren zit in ons DNA. Niet alleen bij het ontwikkelen en bouwen van woningen, maar ook bij het keuzeproces van sanitair en keukens in het Warenhuys. Met de nieuwe online keuzetool zorgen we dat klanten digitaal keuzes maken en beter voorbereid de showroom bezoeken.

Vanuit je luie stoel een badkamer uitkiezen voor je nieuwe huis. Volledig uitgedacht door de specialisten van het Warenhuys. In verschillende stijlen en met verschillende opties. Precies op maat. Het klinkt te mooi om waar te zijn, maar voor kopers van een nieuwbouwwoning bij Van Wanrooij is het realiteit.

Eelco: “De nieuwe tool helpt kopers bij het maken van keuzes. Online tonen we de meest logische indelingen van volledig ingerichte badkamers en toiletten. In verschillende stijlen, met extra opties en voorzien van prijzen. Op deze manier komen kopers goed voorbereid naar de showroom.”

“Met dit soort vernieuwingen laten we zien dat we dé showroom van Nederland én de beste partner voor andere ontwikkelaars en aannemers zijn”

Eelco, Joyce en Kees

Joyce: “We laten klanten gericht nadenken over de keuzes die ze kunnen maken. Dat leidt tot een beter verkoopgesprek met specifieke vragen. We verkopen veel badkamers, toiletten en keukens per jaar. De oriëntatiefase begint nu thuis achter het scherm. Eenmaal in de showroom stellen klanten andere vragen en kan onze adviseur ze vanuit zijn of haar expertise verder helpen.”

Eelco: “De online keuzetool wordt sinds dit jaar toegepast bij verschillende nieuwbouwprojecten. We merken dat het mensen helpt in hun keuzeproces. Omdat er heel veel te kiezen valt in de showroom, zien mensen soms door de bomen het bos niet meer. Klanten reageren positief op de keuzes die wij vooraf online aanbieden. Het helpt ze in hun denkproces en scheelt ze tijd in de showroom. Wij kunnen deze voorbereiding goed voor ze doen omdat maatvoering, aansluitingen en het kwaliteitsniveau van alle woningen bij ons bekend zijn.”

Joyce: “Je ziet gelijk op een 3D-impressie hoe het eruit komt te zien. Eigenlijk zetten we onze expertise nu veel meer aan de voorkant van het keuzeproces in. Uit ervaring weten wij namelijk precies welke veelgemaakte keuzes en stijlen favoriet zijn op het gebied van sanitair. Dat klanten dat waarderen, blijkt uit het feit dat steeds meer klanten gebruik maken van de optie om volledig online hun badkamer uit te zoeken en aan te schaffen, zelfs zónder een bezoek aan de showroom. Het is echt kies, klik en klaar.”

Proces verbeteren

Kees: “De online keuzetool betekent de toevoeging van een nieuw systeem, terwijl ons doel juist is om terug te gaan naar de eenvoud in automatisering. Daarom maken we de overgang naar taakgestuurd werken vanuit één platform. Door de verschillende systemen te koppelen en het gebruiksvriendelijker te maken, wordt op één plek klantinformatie en klantcontact inzichtelijk. Van offertes tot afspraken in de showroom en van orders tot servicemeldingen. Het systeem gaat met ons meedenken en het aantal handelingen wordt vereenvoudigd. Dat zorgt voor een betere opvolging en een hogere klanttevredenheid. En dat is waar we het uiteindelijk voor doen.”