Donderdag 22 september heeft Van Wanrooij de BouwKennis Marketing Jaarprijs 2016 in ontvangst mogen nemen. Uit veel sterke en vernieuwende concepten is Van Wanrooij met het concept 'Aangenaam Wonen' en de nieuwbouwapp gekozen tot winnaar van deze prestigieuze prijs. Een belangrijke erkenning voor onze marketinginspanningen waar wij bijzonder trots op zijn!

Van de drie finalisten (Van Wanrooij, ERA Contour/Hazenberg Bouw/Koopmans Bouwgroep en SolidLux) is een videoverslag gemaakt dat tijdens de BouwKennis Jaarbijeenkomst is vertoond. Mede door deze video wisten we de 9-koppige vakjury en de ca. 400 deelnemers van de BouwKennis Jaarbijeenkomst te overtuigen. Van Wanrooij kreeg ruim 63% van de stemmen.

Bekijk de video:

Marketing Jaarprijs
De BouwKennis Marketing Jaarprijs is dé nationale erkenning voor het meest inspirerende marketinginitiatief in de bouw-, vastgoed- en installatiesector. De award is hiermee zowel een inspiratie als een uitdaging voor marketeers en beleidsmakers om innovatieve marketingconcepten zo effectief mogelijk in de markt te zetten. Het ultieme doel hierbij is aandacht creëren voor, en het naar een hoger plan tillen van marketing in de bouwkolom die verandert van een aanbodgerichte in een vraaggestuurde markt. Maken wat de eindgebruiker wil is één van de belangrijkste uitdagingen voor de bouw- en vastgoedsector geworden.

"Significante betekenis voor de doelgroep"
Juryvoorzitter Jarl Langerak gaf aan dat het concept tijdens de eerste jurybeoordelingen ook al erg hoog scoorde. “Aangenaam wonen is een heel goed voorbeeld van klantgericht bouwen en de klant centraal stellen. De innovativiteit zit met name in de marktbenadering en het complete verhaal. De app is een goede tool voor het aangenaam wonen concept. Er is echt een significante betekenis zichtbaar voor de doelgroep.”

Het winnende concept: klantbeleving voorop
Aangenaam Wonen is ons motto. Dit willen we voor onze klanten op alle fronten waarmaken: zowel in het (digitale) zoekproces naar de juiste woning, tijdens de aankoopfase, tijdens de (korte) bouwperiode en ter afsluiting bij een aangename (foutloze) oplevering. Aan de basis van Aangenaam Wonen ligt ons flexibele woningconcept Optio; ons bekroonde excellente concept dat in bijna 90% van onze woningen wordt toegepast. Optio biedt gestandaardiseerde woningplattegronden met wel 50.000 variatiemogelijkheden en dus optimale keuzevrijheid voor de consument. Om de klant nog beter van dienst te zijn hebben we Optio vertaald naar een online en offline marketingstrategie waarbij klantbeleving voorop staat.

Nieuwbouwapp
De recentelijk door ons ontwikkelde innovatieve nieuwbouwapp is hiervan een voorbeeld. Onderscheidend is dat klanten met de unieke app hun nieuwbouwwoning al volledig kunnen beleven nog voordat deze is gebouwd. Ze kunnen door de woning navigeren en een indruk krijgen van de ruimte en indeling, maar ook uitbreidingsmogelijkheden (bijv. een aanbouw of een dakkapel), indelingsvarianten en keuze in woonstijlen in beeld brengen. Offline kunnen klanten alle keuzes live ervaren in onze showroom in Waardenburg. Naast het virtueel bekijken van de woningen via tablet of smartphone is de app ook geschikt gemaakt voor een spectaculaire Virtual Reality ervaring. Bekijk een demo van een tussenwoning of een royale tweekapper.

Big Data
Met behulp van data-analyse hebben we inmiddels een goed 360-graden beeld van onze klanten opgebouwd. Hierdoor zijn we in staat om juist díe woningen te ontwikkelen die volledig aansluiten op de vraag uit de markt en verbeteren we onze klantcommunicatie. We bieden het juiste aanbod op het juiste moment aan de juiste klanten.

Facts & Figures

  • Record aantal woningen verkocht in 2015: 1099
  • 40% meer woningen verkocht met nagenoeg eenzelfde bezetting
  • Uitbreiding werkgebied met diverse projecten in de provincie Utrecht
  • 90% van de woningen gebaseerd op Optio
  • 1.100.000 bezoekers per jaar op www.vanwanrooij.nl
  • 35.000 Facebookfans met een bereik van 230.000 personen per week
  • Actuele database van ca. 55.000 woningzoekenden
  • Binnen een half jaar meer dan 6.000 downloads van de app
  • foto_slingers_taart01.jpg
  • Podium04.jpg
  • iPad_thuis2.jpg
  • demo_googlecardboard.jpg
  • Bureaublad-jaarprijs-2016.jpg
  • collage_RaabKarcher.jpg
  • Tweet_bouwkennis_jaarprijs.jpg
  • Verkoopstanden 2009 - 2015.jpg
  • Trendlijn verkocht woning.jpg
  • Lijndiagram_verkoopstanden.jpg
  • responsive_alg.jpg
  • Demo_ipad_crop.jpg